onsdag 21 september 2011

Regnet det bara öser ner

I takt med regnet ökar Teos grinighet. Jag tror han har kommit in i en ny utvecklingsfas och tillväxtperiod. Han äter som en häst och i natt vaknade han två gånger för mat. Mitt tålamod steg mot taket eftersom jag inte lyckats somna förrän klockan tolv och  klockan ett  tyckte lilleman att det dags för mat igen. Stackars barn som fått ett monster till mamma! Jaja det är bara att mata och se glad ut samt hoppas att det är en övergående fas och att han kommer in i sitt goda nattschema igen. *Håller tummarna och ber till gudarna*.

För skoj skull mätte jag T idag samt vägde honom i min famn. Om man ska tro måttbandet och vågen är han nu 62 cm lång och väger ca 6,2 kg. Blir intressant att se var han hamnar när det är dags för BVC om två veckor. Rensade lite bland hans kläder i morse och insåg att vi återigen måste inhandla nya pyjamaser. Hur tänker tillverkarna egentligen när de syr dem? Det är ju lite komiskt att han nästan kan ha vissa bodies som är i storlek 50 medan storlek 56 på pyjamaserna är för små.

Nu är det dags för zoombiemamman att hinka i sig lite kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar