tisdag 13 september 2011

Stor kille nu?

Idag har jag märkt en stor förändring i Teodors beteende. Det började redan i natt med att han pep lite och självklart tänkte jag att nu är det dags för mat igen. Jag tog upp honom och provade nappen, eftersom BVC-tanten tipsat om det. Bära eller brista och dra på trissor han somnade om igen tätt ihopkurad hos mig. Jag antar att han bara längtade efter lite närhet. Lillskiten sov till halv åtta imorse och ingen är gladare än jag :)

I eftermiddags somnade han en stund utan att ha fått mat (har knappt hänt innan) och sen vaknade han även efter en stunds vila utan att gnälla eller vara hungrig. Han kallade bara på mig och ville komma upp sen dröjde det en och en halv timme innan han pep efter mat.

Nu har jag tankat honom inför natten. Ikväll fick han mat lite tidigare än vanligt eftersom han flera kvällar i rad varit trött och kinkig när han väl skulle äta. Detta har resulterat i att han gnällt och knappt orkar amma men ändå varit för hungrig för att sova. Ikväll somnade han direkt efter matning men vaknade sedan till igen och låg och jollrade i sängen. Jag gick in och sa godnatt med tanken att skriker han får vi ta upp honom men nu sover han. Han somnade utan minsta pip. Min stora kille.

Nu är det bara att hoppas att det håller i sig och att natten blir lika bra som vanligt :)

Nu blir det tv-mys med en sovande sambo i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar