måndag 12 september 2011

Matigt tips!

Tänkte tipsa om en superenkel men kanongod maträtt som vi slängde ihop snabbt igår. Receptet har jag fått från min kära svärmor. Tyvärr har jag inga bilder på resultatet för jag glömde ta en bild innan vi hunnit äta upp allt :)

Indonesisk kyckling
Stek kycklingfileér i bitar (4-5 st)
Salta och peppra
Lägg i form

Sås
125 ml ketjap
2 dl creme fraiche
3 dl grädde

Blanda såsen och häll över kycklingen
Ställ formen i ugnen på 200 grader i ca 20 min
Servera med ris och en grönsallad

Smaklig måltid!

1 kommentar:

  1. Ja det bästa för dom är ju verkligen att få somna in och slippa smärtan. Det är inget kul att se någon nära må sådär =(

    Vad skönt att Teodor sover bra på natten. Innan han lägger sig, ammar du honom lite extra mycket eller vad är knepet? ;) Just nu bara längtar jag efter en hel natts sömn.. Men det kommer säkert.. man får försöka vara positiv och se framåt :)

    Kram

    SvaraRadera