onsdag 28 september 2011

Matchvikt

Då var det plötsligt onsdag igen och dags för invägning. Jag har slarvat lite med styrkan den här veckan men ska faktiskt kompensera det med att gå på ett gympapass idag. Inte lika kul som step men det ger mig förhoppningsvis lite styrkeövningar som gör nytta.

Jag är fortfarande lite osäker på det här med situps. Jag vet att man får göra situps men sen läste jag på Olga Rönnbergs blogg (Ja hon som tränade något införnaliskt efter sin tvillinggraviditet och nu är superfit och har en kropp to die for) att man inte ska göra några situps utan bara utöva plankan för annars delar magmusklerna på sig mera. Jaha men det ser ju lite konstigt ut om jag under passet ställer mig och gör plankan helt plötsligt. Ska jag skippa situpsen då eller ska jag göra dem och hoppas på det bästa? Vad jag kan känna har mina magmuskler gått tillbaka ordentligt och jag känner dem faktiskt under allt det där överflödiga på magen som ska BORT! Hur göra? Hjälp!
  • Start vikt: 68,5 kg
  • Dagens vikt: 66,9, kg
  • Målvikt: 58 kg
Det går sakta men säkert nedåt. Jag får väl hoppas att några gram fett har omförvandlats till muskler med. Det är iaf minus 1,1 kg sen förra veckan. Om det fortsätter så varje vecka kommer det här gå som en dans. I wish! Det blir väl som vanligt: ett steg fram och två tillbaka. Positiva klubben! :)

Får faktiskt på mig några par byxor till och de jag tidigare fått på mig sitter inte riktigt lika tight längre så något har iaf hänt. Måtten har minskat men är långt ifrån i närheten av de önskvärda. Efter att ha börjat träna känner jag faktiskt att kroppen blivit lite mindre slapp och hängig. Magen är lite mindre degig och hållningen bättre. Om bara de där låren och höfterna kunde omformas ganska så snabbt så skulle jag hoppa högt av glädje. Kanske till och med hjula en smula.

Träningslägret fortsätter!

To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar