fredag 9 september 2011

Min lilla hårboll

 Efter BVC-besöket i måndags har vi tränat magläge varje dag flera gånger om dagen. Gittan tyckte lillpysen var svag i nacken. Eftersom jag inte har några barn sedan innan, kan jag bara läsa mig till vad som är "vanligt". Min analys är att vi har en överambitiös BVC-tant :) men jag antar att det inte skadar om han blir ännu starkare i nacken.

Nu kan han iaf ligga på mage och hålla upp huvudet en bra stund. Det är lite jobbigare att lyfta det när det dimper ner i mattan men det går nästan helt. Idag gjorde han dessutom flera försök till att vända sig och lyckades komma till sidoläge. Skapligt förvånad!

Fredag idag och jag och Teodor har gjort vår första natt utan pappa. Var nästan lite läskigt att gå lägga sig igår. Somnade inte förrän halv ett efter att jag gjort lite nattshopping på nätet. Halv tre efter fem timmars sömn var det dags för mat igen tyckte T. Tidigt tyckte mamma men fick ge med sig som vanligt. Halv sex ringde mat och sov klockan igen.

Behöver jag säga att jag är trött? Trött är däremot inte lillkillen som ligger här bredvid och jollrar för fullt. Ska försöka få på mig min outfit för dagen. Mata mannen och sen bege mig ner till stan för lite shopping. Kläder till T står högst på listan.

Trevlig fredag!

2 kommentarer:

  1. Hihi jag älskar pyjamasen måste köpa en i en storlek större snart för han växer så det knakar ;)

    SvaraRadera