måndag 12 september 2011

Stämplad, godkänd och nöjd!

Idag kom så äntligen dagen för efterkontroll. Morgonen började med att jag vaknade i god tid och kände att marginalerna för en gång skull var på min sida. Jag skulle till och med ha tid att promenera dit. Trodde jag JA!

Precis innan avgång börjar T gnälla. Eftersom jag precis tankat hans mage kunde det inte vara hungerkungen som hägrade. Kollar blöja och ser att han lagt ett lass. Blöjbyte innan det hinner jag! Inga problem! Väl på skötbädden snabbt av med blöja, torka rumpa, på med lite kräm och då händer det som inte får hända. Det börjar med en liten väderspänning. Hoppsan tänker jag tur att det bara var en fis! Torkar lite till och då smäller det bara till. Kaaabooom som värsta lavamassan väller det ut över hela skötbädden och ner på golvet och när jag väl tror att det är klart ja då kommer det såklart en omgång till. Där rök den promenaden. Tur det finns spårvagnar!!

Efterkontrollen gick finfint och enligt min barnmorska kunde man knappt se att jag varit gravid och fött ett barn. Ja om man bortser från att vågen inte direkt visar det jag önskar den skulle. Mitt mål är att ha nått min startvikt (inskrivningsvikten har jag bara något kilo kvar till) till jul. Då måste jag tappa ungefär två kilo i månaden. Det borde vara ett ganska realistiskt mål. Eller? Tyvärr var mitt undertryck fortfarande något högt så nu måste jag gå och kontrollera det med jämna mellanrum på vårdcentralen. *dubbelsuck*. Undrar varför det inte vill gå ner :(

Iaf gick jag raka vägen till Frisk och Svettig och köpte mig ett årskort. Funderar på om jag redan imorgon ska ta med mig Teo på "Mamma-barn gympa" Riktigt taggad att börja träna nu. BM sa dock att jag skulle vänta en månad ungefär innan jag började hoppa och studsa ordentligt samt springa på asfalt. Okej då!

Promenaden hem från "stan" gick i snabb takt med en mätt och nöjd kille i vagnen. Jag fick nämligen göra min första "offentliga" amning inne på Babyproffsen då guldklimpen inte var allt för nöjd med att ha väntat så länge på mat. Otacksamma barn jag var ju där för hans skull :) Japp men nu kan jag bocka av både "offentlig amning" och "rammat en unge med barnvagnen" på min lista med "saker du troligen kommer lyckas med som småbarnsmamma". Det där med barnvagnen är en historia för sig men den tar vi en annan gång.

1 kommentar:

  1. Hihi..fnissar när jag läser ditt inlägg! Frustrerande men ack så roligt ;) (ja när man tänker tillbaka på det...ser paniken på skötbordet framför mig) ;)

    Hoppas undertrycket rättar till sig! ta hand om dig! kram

    SvaraRadera