tisdag 20 september 2011

Det snurrar

Träning nummer två avklarad! Heja mig!! Eftersom det var samma ledare som i lördags kände jag innan passet att det skulle vara lugnt. Jag kunde ju rörelserna redan!

Det skulle inte dröja länge innan första chocken slog mot mig. Redan efter första uppvärmningslåten började jag känna mig yr och orkeslös. Insåg ganska snabbt att det nog hade varit bra om jag ätit något innan då jag inte mumsat i mig något sedan lunch. Notis till mig själv!

Den andra chocken kom när killen som höll i passet får för sig att vi ska lägga på ett nytt block. Whaaaaat!! Jag som trodde jag kunde glida igenom det här ganska enkelt Jag var så trött i huvudet att jag knappt kom ihåg rörelserna.

Summa summarum tog jag mig igenom hela passet skapligt lyckat ändå med orden från en gammal innebandytränare ekandes i mitt ihåliga huvud "Det ska kännas!" Och om det gjorde. Det var med skakiga ben jag cyklade från lokalen. Fick bromsa hela vägen ner för mördarbacken för jag var rädd att jag inte skulle hinna reagera och orka stanna om jag fick för hög fart.

Det är bara att inse jag har en lång väg att vandra innan konditionen är tillbaka på sin toppnivå. Illa!!

2 kommentarer:

  1. Men du har börjat i alla fall! :) Heja!

    SvaraRadera
  2. Duktiga du :) Du klarade dig ju igenom passet :)

    Shit varje gång jag kommer in hit så blir jag påmind om att jag MÅSTE ta tag i träningen. Jag som egentligen tycker att det är superkul! Varför ska de vara så svårt?! Jobbigt att ta det där steget dit för då kommer man inse hur dåligt kondisen är! Men gör man det inte så kan den ju inte heller bli bättre :P

    Sen, hur kul är det att trycka sig i de tajta träningskläderna....de sitter ju verkligen itne som de gjorde innan!!! ;) HIhi... jag får väl hoppa dit i en svart sopsäck den BORDE INTE smita åt alltför mycket ;)

    SvaraRadera